Confirmarea locului ocupat prin concurs
Candidații declarați admiși în urma concursului de admitere au următoarele obligații de îndeplinit în vederea confirmării locului ocupat, premergătoare înmatriculării, conform calendarului stabilit pentru cele două sesiuni de admitere:
- achitarea primei rate din taxa de studii (50%). Prin excepție, candidații admiși la programul de studii Teologie adventistă pastorală vor confirma locul fără cerința de a achita prima rată din taxa de studii. Candidatul care achită integral taxa de studii, până la sfârșitul primei săptămâni (zile lucrătoare) din semestrul I, beneficiază de o reducere de 10%.
- completarea și transmiterea online a cererii de înmatriculare (formular-tip) împreună cu dovada achitării taxei;
Candidaţii declaraţi admişi care nu îndeplinesc cele două condiții stipulatemai sus, în termenul prevăzut de calendarul de concurs, vor fi declaraţi retraşi, iar în locul lor vor fi convocați următorii candidaţi de pe listele de admitere, care au statut de candidat admis în așteptare, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere, până la completarea locurilor. Dacă este cazul, convocarea candidaţilor de pe lista celor admiși în așteptare, se poate face doar în primele 15 zile ale anului univesitar.
Înmatricularea și obținerea calității de student
Pentru înmatriculare la studii, toți studenții care au confirmat locul în urma procesului de admitere au obligația de a realiza următorii pași, la solicitarea secretariatului facultății, până cel târziu în prima zi a anului universitar în care au fost admiși:
- completarea și semnarea contractului de studii;
- completarea și semnarea fișei de înscriere în anul universitar;
- dacă este cazul, completarea dosarului de student cu toate documentele originale și/sau în copie solicitate la admitere, în vederea confirmării acestora „conform cu originalul”;
Candidaţii care au confirmat locul, dar care nu îndeplinesc condițiile stipulate în paragraful anterior, în termenul prevăzut de calendarul admiterii, vor fi declaraţi retraşi din concurs, pierzând dreptul de a fi înmatriculați și de a obține statutul de student. În acest caz, taxa achitată pentru confirmarea locului se restiutie integral.
Înmatricularea candidaților declarați admiși și confirmați în urma concursului de admitere se face prin decizia Rectorului UA.
După aprobarea înmatriculării și emiterea deciziei Rectorului, studenții sunt înscriși în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR) sub număr unic valabil pentru întreaga perioadă de școlarizare la specializarea/ specializările/programul/ programele de studii la care au fost admiși.
Înmatricularea studenților străini din state terțe UE/SEE/CE este condiționată pe lângă promovarea concursului de admitere, de prezentarea documentelor de studii și de identitate din dosarul de candidatură în original, împreună cu scrisoarea de acceptare la studii și pașaportul cu viza valabilă în scop «studii».
În cazuri excepționale, stabilite la nivel național sau ca urmare a unor decizii la nivelul UA, înmatricularea se poate realiza în baza documentelor autentificate transmise prin mijloace electronice, urmând ca originalele să fie depuse în condițiile prezenței fizice a candidatului pe teritoriul României, până la începutul anului universitar.
În cazul retragerii de la studii a candidatului admis și confirmat, printr-o cerere scrisă și înregistrată la secretariatul facultății, dar până la data operării înmatriculării (de regulă prima zi a anului universitar), taxa de studii achitată se returnează integral. Dacă retragerea intervine după emiterea deciziei de înmatriculare, taxa achitată nu se restituie.
În cazul în care un candidat la admitere este admis la cel mult 2 programe de studii la UA, acesta poate opta pentru păstrarea calității de student pentru ambele specializări, cu respectarea condițiilor precizate la art. 17 din Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului de admitere.