PROCEDURA DE ADMITERE PENTRU CANDIDAȚII CETĂȚENI STRĂINI DIN ȚĂRI TERȚE UE/SEE/CE, pentru anul universitar 2023-2024
Norme de organizare și eligibilitate
Primirea la studii și școlarizarea cetățenilor străini în România este reglementată prin OMEN nr. 3473 / 17.03.2017.
Cetățenii străini sunt persoanele care au cetățenia unui stat terț sau al Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi al Confederaţiei Elveţiene, dovedită prin deținerea unui pașaport valabil.
Școlarizarea cetățenilor străini (din state terţe), la programele de studiu în limba română se realizează pe locuri cu taxă, pe cont propriu valutar; concursul de admitere se realizează pe bază de dosar.
Cetățenii străini din state terțe (non-UE/SEE/CE) se pot înscrie la Universitatea Adventus din Cernica – universitate privată confesională acreditată, la unul din cele trei programe de studii de licență acreditate, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
(1) au documente care atestă cetățenia unui stat terț al UE; (Candidații care beneficiază de cetățenie multiplă optează la înscrierea la concursul de admitere pentru una dintre cetățenii și această opțiune nu poate fi schimbată pe parcursul admiterii. Cetățenia se dovedește prin prezentarea unui pașaport valabil.)
(2) sunt absolvenți cu diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia conform listei prevăzută în anexa nr. 1 din OMEN nr. 3473/17.03.2017 – Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de MEN pentru înscrierea cetăţenilor străini la studii universitare de licenţă.
(3) fac dovada cunoașterii limbii române, prezentând la înscriere unul din următoarele documente:
– atestatul de cunoaștere a limbii române, nivelul minim B1, conform cadrului european comun de referință pentru limbile străine (Evaluarea și atestarea se realizează de către instituții de învățământ superior acreditate din România care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini, lectoratele de limbă, literatură, cultură și civilizație românească în universități din străinătate/ Institutul Limbii Române sau Institutul Cultural Român)
sau
– acte de studii românești (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare care să ateste cel puțin patru ani de studii consecutivi urmați în limba română, într-o unitate școlară din sistemul național din România
sau
– certificatul de absolvire a anului pregătitor pentru învățarea limbii române. (Înscrierea în anul pregătitor se face în conformitate cu prevederile Ordinului 6156/2016 privind organizarea și desfășurarea anului pregătitor de limba română pentru cetățenii străini și a Ordinului 3873/2017 privind modificarea OM 6156/2016).
(4) şi-au depus dosarul în termenul stabilit prin prezenta Metodologie.
I. Oferta de studii pentru candidații cetățeni străini din țări terțe UE/SEE/CE pentru anul universitar 2019-2020
Facultatea de Teologie și Științe Sociale | Domeniul de licență | Programul de studii/Specializarea | Durata / ECTS | Nr. locuri |
Teologie | Teologie adventistă pastorală | 4 ani (240 ECTS) | în curs de aprobare | |
Asistență socială | Asistență socială | 3 ani (180 ECTS) | în curs de aprobare | |
Științe ale educației | Pedagogia învățământului primar și preșcolar | 3 ani (180 ECTS) | în curs de aprobare |
II. Etape ale admiterii pentru candidații cetățeni străini din țări terțe UE/SEE/CE pentru anul universitar 2023-2024
Procesul de admitere va avea loc exclusiv online.
1. Obținerea scrisorii de acceptare
3 aprilie – 9 iunie 2023: perioada de depunere a dosarului. Pentru alcătuirea dosarului se va ține cont de prevederile art. 24, al. (3)-(5) din Regulamentul admiterii.
13 – 14 iunie: prelucrarea dosarului la UA și transmiterea dosarului către ME pentru evaluare.
Primirea unui răspuns din partea ME poate dura până la 30 de zile lucrătoare. Odată ce răspunsul este primit, UA va informa candidatul asupra rezultatelor.
2. Evaluarea candidaților: 11 – 13 iulie 2023
Candidații care au obținut scrisoarea de acceptare din partea Ministerului Educației vor fi evaluați de către o comisie numită la nivel de facultate. UA va informa candidații cu privire la data exactă de evaluare.
Candidații declarați admiși vor trebui să confirme locul în decurs de 48 de ore de la publicarea rezultatelor prin completarea declarației de confirmare a locului și achitarea taxei de studii pentru anul I.
UA va elibera candidaților declarați admiși, care au confirmat locul, o adeverință de confirmare a promovării examenului de admitere, necesară pentru completarea dosarului de obținere a vizei de studii
3. Obținerea vizei de studii
Pe baza scrisorii de acceptare (și a dovezii achitării taxei de studii) și a adeverinței de confirmare a promovării examenului de admitere, candidații vor trebui să solicite viza de studiu la Ambasada României din țara lor sau la cea mai apropiată misiune diplomatică a României. Cererea pentru viză este o abordare personală, iar universitatea nu are autoritatea și obligația să intervină în proces. În cazul în care cererea de viză include unele documente emise de universitate, candidatul trebuie să solicite în mod specific acele documente.
4. Înmatricularea: 18 – 29 septembrie 2023
Înmatricularea este posibilă numai personal, al sosirea în România. Pentru înmatriculare, viza de student și depunerea originalului tuturor documentelor transmise online sunt obligatorii, fără excepție, inclusiv achitarea integrală a taxei de studii pentru anul I.
III. Criterii de evaluare a candidaților
Selecția candidaților se face realizează în două etape:
Etapa I: Interviu – probă orală, eliminatorie. Interviul se va realiza on-line. Interviul are caracter eliminatoriu și se evaluează cu admis/respins.
Etapa a II-a: Selecția în vederea clasificării candidaților. Se acordă punctaje pentru ierarhizarea candidaților, având în vedere următoarele criterii:
Criteriu de selecție | Punctaj |
1. Posesor al unei diplome de studii liceale recunoscuta de către ME pentru înscrierea la studii universitare de licență (din lista de diplome de finalizare a studiilor liceale acceptate) | 50p x media examenului de bacalaureat, convertită în puncte de la 1-100
(dacă nu există medie a examenului de bacalaureat se va lua în considerare media anilor de studii din liceu.) |
2. Eseu motivațional în limba engleză sau în limba română (max. 400 cuvinte, editat la computer cu font Times New Roman de 12, la 1,5 rânduri – maximum 1 pagină A4) | 50 p
Eseul va fi punctat de către Comisia de admitere |
IV. Taxe de înscriere la admitere și taxa de școlarizare pentru candidații/studenții cetățeni străini din țări terțe UE/SEE/CE
(Taxele sunt valabile pentru toate programele de studii.)
Taxa de înscriere la admitere: 50 EUR (taxa nu este returnabilă)
Taxa de școlarizare: 1980 EUR / an universitar. Studenții care studiază pe cont propriu valutar, vor achita integral taxa de școlarizare, la începutul fiecărui an de studii.
Candidatul va transmite în prealabil prin email către UA dovada achitării taxei pentru primul an universitar, în vederea confirmării înscrierii la studii.
Plățile în EUR se pot face numai în contul:
RO96 RNCB 0087 0081 1693 0004
Banca Comerciala Romana, București, sucursala Basarabiei, Romania,
SWIFT CODE: RNCBROBU
V. Dosarul de candidatură
În vederea admiterii și obținerii scrisorii de acceptare la studii, candidatul trebuie să transmită un dosar care să conțină următoarele documente:
- Fișa de înscriere la concursul de admitere pentru anul universitar 2023-2024 (formular tip);
- Certificatul de naștere – copie și traducere legalizată (în limba română sau engleză); Dacă documentul original este emis în limba engleză, traducerea nu mai este necesară.
- Copie de pe actul care atestă domiciliul stabil în străinătate (ID);
- Copie de pe pașaport – valabil cel puțin 6 luni de la data emiterii scrisorii de acceptare la studii;
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, în conformitate cu Anexa nr. 2 din Ordinul MEN nr. 3473/17.03.2017, completată la toate rubricile – în 2 exemplare originale; [DOWNLOAD]
- Copie și traducere legalizată (în limba română sau engleză) a diplomei de bacalaureat sau echivalentului acesteia, autentificate de către autoritățile de resort din țara emitentă; sau Copie și traducere legalizată a adeverinței care atestă promovarea examenului de bacalaureat pentru absolvenții anului curent;
Puteți consulta Lista diplomelor acceptate pentru înscriere la studii.
Pentru statele care sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii supuse echivalării/ recunoașterii trebuie vizate cu Apostila de la Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate;
Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă;
Supralegalizarea se aplică de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă sau de către Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România; pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și ale Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate.
Puteți consulta Lista statelor pentru care se solicită apostilarea sau supralegalizarea.
7. Foile matricole aferente studiilor liceale efectuate (pentru toți anii de studii) – copii după original și traduceri legalizate, aferente studiilor efectuate;
8. Atestatul de absolvire a anului de limbă română sau certificatul de competență lingvistică, nivel minim B1, după caz;
9. Certificatul medical (în limba engleză sau traducere legalizată) care să ateste că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase, ori alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie.
10. Trei fotografii tip ¾ – pe hârtie fotografică, color, frontal, pe fundal neutru, realizate recent;
11. Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – formular-tip
12. Dovada achitării taxei de admitere (50 EUR), în copie;
13. Curriculum vitae – semnat și datat;
14. Eseu motivațional de maxim 400 de cuvinte în care candidatul își va prezenta interesul personal și profesional cu privire la domeniul de studiu ales; eseul este obligatoriu și constituie un criteriu important de selecție. Editarea eseului se va realiza la computer, utilizând fontul Times New Roman de 12, spațiat la 1,5 rânduri și va fi obligatoriu datat și semnat de către candidat;
15. Recomandare semnată de comitetul/Conferința Bisericii Adventiste unde candidatul este membru; Recomandarea este confidențială și se transmite exclusiv on-line, PDF scanată, la adresa admitere.tp@ uadventus.ro, și numai de către persoana care face recomandarea. (Nu se transmite de către candidat.)
16. Fișa de verificare, semnată de către candidat, care să cuprindă toate documentele din dosar
Adresa unde se depune dosarul:
Dosarul de candidatură trebuie să fie trimis PRIN POȘTĂ între 3 aprilie – 9 iunie 2023, la următoarea adresă: Universitatea Adventus din Cernica, șos. Decebal, nr. 11-13, com. Cernica, jud. Ilfov, România, Biroul Secretariat.
NOTĂ: Toate documentele solicitate la punctele 1-17 sunt obligatorii. Dosarele incomplete nu vor fi procesate, fiind declarate respinse.
NOTĂ: Reprezentanții viitorilor studenți trebuie să prezinte, la depunerea dosarului, o procură care să ateste că el / ea este împuternicit de către student să îl reprezinte în procesul de admitere. NOTĂ: Universitatea Adventus nu ia în considerare înscrierea prin e-mail sau dosarele primite după termenul limită. Ultima zi de primire și prelucrare a fișierelor este 20 iulie 2019, așadar asigurați-vă că documentele vor ajunge la Universitatea noastră înainte.
VI. Procedura de admitere pentru candidații din statele terțe UE/SEE/CE (extras din Regulament)
- Dosarul de înscriere, se depune la secretariatul Universității în perioada stabilită, conform calendarului admiterii aprobat de Senatul UA;
- Comisia de admitere evaluează dosarul, conform reglementărilor legale în vigoare, și comunică ME-DGRIAE lista persoanelor admise și propuse pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, împreună cu dosarele candidaților, în format electronic;
- Dosarele incomplete nu vor fi procesate, fiind declarate respinse. Dosarele candidaților respinși sau ale celor care renunță la locul obținut vor fi restituite candidatului fără taxe suplimentare;
- După analiza dosarului, pentru candidații acceptați, ME emite scrisoarea de acceptare la studii și o comunică Universității;
- Universitatea informează candidatul despre acceptare și va trimite scrisoarea de acceptare la studii către candidat;
- Participarea candidatului la etapa de evaluare de către o comisie din cadrul UA, publicarea listei candidaților admiși, confirmarea locului și achitarea taxei;
- Pe baza scrisorii de acceptare (și a dovezii achitării taxei de școlarizare) și a adeverinței de confirmare a promovării examenului de admitere, candidații vor trebui să solicite viza de studiu la Ambasada României din țara lor sau la cea mai apropiată misiune diplomatică a României;
- Pentru înmatriculare, candidații se vor prezenta personal la sosirea în România, până la începerea anului universitar, cu documentele de studii și de identitate din dosarul de candidatură în original.
Date de contact:
E-mail: tp@uadventus.ro
Fax: 004 0314 362 269
Tel.: 004 021 369 53 50 / int. 119
Persoana de contact: Erna Moldvai Vă rugăm să țineți cont de faptul că procedura se poate modifica din cauza reglementărilor impuse de Ministerul Educației din România. Pentru informații actualizate consultați această pagină.